20-11 t/m 24-11 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van cathelijne de jager - WaarBenJij.nu 20-11 t/m 24-11 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van cathelijne de jager - WaarBenJij.nu

20-11 t/m 24-11

Blijf op de hoogte en volg cathelijne

25 November 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

20 november tm 24 november Kuala Lumpur

Vrijdag avond lekker op tijd naar bed (couch) gegaan en heel de klok rond geslapen , werd zaterdag rond 11.15 wakker , heerlijk geslapen.

Zaterdag lekker gechilt en samen met valeria even naar de supermarkt geweest , met de taxi , hun wonen al enige tijd in maleisie maar doen alles met de taxi , ze nam me wel mee naar een erg westerse winkel dus alles was mega duur alleen de lokale producten waren betaalbaar , maar wat een keus aan groente en fruit serieus wel 2x de afdeling van de Ah , zo veel aparte dingen ook , super , helaas nog niet echt de malasie style.

Zaterdag avond had Ken al zijn vrienden uitgenodigd , iedereen had eten meegebracht , samen met valeria hadden we 2 appeltaarten gemaakt , 1 met appel, kaneel en het normale appeldeeg plus wat citroensap dat is echt een aanrader (geen rozijnen) de andere was zonder suiker voor Ken ivm zijn diabetes. Moet zeggen die zonder suiker was ook echt prima te eten ,aanrader , gooi er misschien een beetje cocos suiker of iets anders zoets in. Zelf had ik ook nog mijn favoriete Katrien salade gemaakt met kikkererwten, komkommer, tomaat en Feta , in verhouding met hun eten heel licht van smaak maar ze waren er Fan van en ook van de appeltaart , het recept kon niet geheim blijven ;)
Heel de tafel stond vol met mega veel lekkere dingen , veel vlees en vis maar nog steeds ook zat keus voor mij , eigenlijk was ik wel blij dat ik de rest niet at want het was zo mega lekker dat ik niet kon stoppen, overdag had ik weinig gegeten dus ik had ruimte zat. Het was een enorm leuke ervaring.
Valeria had een fles wijn meegenomen en daar hebben we met 14 man van gedaan , de helft dronk geen alcohol en echt heel grappig om zo mee te maken er word voornamelijk heel de avond gekletst en gegeten maar amper gedronken , wat op een nederlands etentje eerder andersom is, veel mensen drinken hier niet ivm het geloof , het was er trouwens niet minder gezellig om .
Het was een multi culti avond , Valeria van Bolivia , Rad haar vriend van rusland (allebei opgegroeit in de USA) dan de vrienden van Ken van Iran , China en Maleisie. Was een enorm leuke avond en iedereen sprak goed engels dus communiceren was makkelijk.

Zondag had ik een enorme dip ,denk toch beetje jetlag , deze dag weinig gedaan , wat gewandeld , schoongemaakt voor Ken en nogmaals lekker gegeten want er was zoveel over van de dag ervoor.

Maandag ben ik Kl in gegaan, naar Batu Cave en het centrum , Batu Cave was echt een mustsee , enorm grootte grot met prachtige natuur en beelden. Heb me heerlijk vermaak , er liepen mega veel apen rond , vind die beesten mega eng , maar hun jou niet ze zijn echt brutaal, er liepen ook wat kleintjes rond die waren wel schattig, de apen hier zijn zoals de duiven bij ons , al hadden ze ook genoeg duiven en zelfs Hanen in de grot lopen. Nadat ik de grot in was geweest Liep ik de enorm hoge trap weer na beneden , kreeg zin in wat lekkers en zocht wat in mn tas , binnen 10sec had ik een aap aan mn shirt hangen , oke cath lekker slim , niet dus , ik stopte het gauw terug en de aap liet me gelukkig met rust  (hij moest wel aangezien ik er vandoor rende , iedereen om me heen lachen)
Het openbaar vervoer in Kuala Lumpur is echt goed geregeld , alles is bovengronds , de Monorail is 4meter boven de grond , lijkt net op de attractie in de efteling bij de laven in de slakken , mega cool want je kan zo super veel zien van kuala lumpur , nog ergens wat gegeten en wat kraampjes gekeken en toen lekker terug gegaan , ik vond het wel mega spannend om zo alleen te gaan , voelt je toch wel erg bekeken in zn land, maar het viel me echt mee , mensen zijn echt mega aardig en behulpzaam . Ik had me wel bewust niet te bloot aangekleed shirtje en een lange broek , ik was wel erg blij dat ik dat gedaan had , zijn nog veel toeristen die dit niet doen maar de mensen stellen het erg op prijs en zelf voel je je dan ook veel comfortabeler.
De warmte went eigenlijk enorm snel , had er in thailand meer last van , misschien komt dit doordat ik al een lange zomer gewend ben , het is gemiddeld 30 graden en beetje plakkerig .
Als je door de stad gaat en het openbaar vervoer neemt is overal airco , heerlijk om af te koelen maar het slaat echt op je lichaam die kou , aangezien je van 30 naar 20 gaat.
Ik was wel over me jetlag heen en ook over het in kuala lumpur zijn , het is mij wat te druk , zo veel mensen gebouwen , auto’s , je kan weinig tot niet van je af kijken , benauwde me wat .
Zondags al op zoek gegaan naar een ander workaway adres , ik had naar mijn verbazig snel reactie terug , heb al veel host een mail gedaan maar er word maar weinig terug gereageerd , maar ik was er blij mee . Ken bood me nog aan om bij zn friend te gaan helpen in de art gellary , mega leuk maar ik had echt even natuur nodig , buiten lopen , hardlopen en van me afkijken, zo ik mailde de andere man.
Maandag avonds gezellig met Rad , Valerie en Ken een hapje gaan eten , mooie ervaring ook weer want Ken bracht ons naar een local plek , groot plein met allemaal eet tentjes eromheen , je besteld wat bij die tentjes en dan komen ze het brengen , ze hadden echt van alles , Ken had noodles voor mij besteld , als vegetarier is het wel te doen maar mensen kijken je erg raar aan als je erom vraagt , net of je van een andere wereld bol komt , nou kom ik zeker van een andere cultuur ;) dus ergens hebben ze wel gelijk. Maar heerlijk gegeten daar en toen lekker naar huis gegaan , nog samen een film gekeken en gaan slapen.

Dinsdag : Op weg naar mn nieuwe adres Lanchang .
Langchan is 1,5uur van Kuala Lumpur af , vanaf Ken moest ik de taxi pakken naar het eerste trein station (kosten 8 MR, 5= 1euro ) Taxi ritje van 10min , vanuit daar de LRT gepakt naar KL central (2,10MR) en dan daarna de Monotrain (2,50)naar de bus station , vanaf Pekilining bus station heb ik de bus gepakt naar Lanchang (10.10 MR)
Daar aangekomen kwamen ze me ophalen , de mensen zijn enorm vriendelijk hier , ik zat te wachten er er kwam gelijk een vrouw naar me toe of ze me kon helpen.

Woensdag :1e dag farm
Oke niet mijn ding , de manier hoe , toch even op zoek naar wat anders.



  • 25 November 2015 - 08:24

    Yolande En Rob:

    Hoi Cath,
    Haha... Ik dacht dat jij niet bang was van apen

  • 25 November 2015 - 22:28

    Roos:

    Leuk om te lezen cath! Ben ook benieuwd naar de foto's! Vooral van de monorail en de apen ;) X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Maart 2016

18 Maart 2016

24 Februari 2016

Auto gekocht , Meet Hein en Roos en Surf

28 Januari 2016

road trip

19 December 2015

4-12 t/m19 december ,auckland

07 December 2015

24-11 t/m 3-12
cathelijne

Actief sinds 20 Nov. 2015
Verslag gelezen: 65
Totaal aantal bezoekers 2457

Voorgaande reizen:

20 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: