road trip - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van cathelijne de jager - WaarBenJij.nu road trip - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van cathelijne de jager - WaarBenJij.nu

road trip

Blijf op de hoogte en volg cathelijne

28 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Nelson

27 December t/m 18 januari 2016 Road Trip with Jules, Plus 19 t/m 26 januari Road trip on my own

Allemaal nog de beste wensen voor het nieuwe jaar!

Weinig tijd gehad en vooral bijna geen wifi of de mogelijkheid om mn dagboek op internet te gooien dus bij deze dan eindelijk donderdag 28januari een nieuwe update van de trip 

Kerst Heerlijk doorgebracht met Natalie en de Familie , 2e kerstdag heerlijk in mn bikini op het strand gelegen was echt de max zo je kerstdagen door komen.
Erg leuk om te zien hoe de Kiwi zijn Kerst viert met BBQ en picknicks in het park of op het strand , bij familie , het was denk gem 26 graden met kerst.
Onder de kerstboom van Familie Ronan lagen heel veel cadeaus Fionn (de oudste ) was zo enthousiast de avond voor 1e kerstdag voor wanneer hij zijn cadeaus mocht uitpakken , hij had bier en een chocolade cake voor Santa klaargezet , zo lief….

Naar dik 3weken in Auckland gezeten te hebben was het dan eindelijk zo ver 27 december kwam Jules aan , heel erg leuk als je helemaal aan de andere kant van de wereld zit en zo je beste vriend te ontmoeten.
Als ik hem op ga halen in de stad drinken we eerst samen gezellig wat biertjes op het terras ,het is weer heerlijk weer de zon is echt zo sterk en warm dat we er niet eens in kunnen zitten , maar voor de rest hoor je mij niet klagen hor heerlijk zeg zo eind december.

Maandag 28 december halen we onze mooie oude Nissan op , heerlijk oude bak , hij ziet er niet uit , maar das heel chill want dan hoef je je geen zorgen te maken over een krasje extra en wat een ruimte joh in de oude auto , die achterbak is echt super groot. Helaas naar 30min in de auto hebben gereden komt er rook uit de motorkap , stelletje mutsen daar! zijn ze vergeten de olie dop er terug op te doen : TIP controleer dit ook ff als je een auto huurt.

Door dit gedoe hebben we 3uur vertraging maar we gaan nog gauw even naar de Warehouse om onze campeer spulletjes te kopen. Gadver dat kan er ook nog wel bij geen 2 of 3 persoons tents meer , maar dan komt een van de medewerkers met een tent aan lopen die mensen gekocht hadden maar toch niet wilde kopen,hebben we toch nog mooi geluk deze dag naar dat gedoe met de auto .

Dinsdag 29 januari , we doen nog even een grootte boodschap bij de pak a Safe *een enorm grootte supermarkt een combinatie van de Sligro en het laatste gedeelte van de Ikea , gekke huis daar , maar alles wel redelijk geprijst.
Nieuw zeeland is wel wat duurder dan als bij ons , denk eigenlijk wel gelijk aan als in Frankrijk, alleen fruit en groente zijn gewoon echt duur hier.
Gelukkig gooien ze her en der nog wat leuke aanbiedingen in de winkel , we hebben echt eten voor bijna 3weken , alles zag er zo lekker uit  maar dan kunnen we ook wel even vooruit.

Dan om 16.00uur is het eindelijk zo ver we vetrekken , super benieuwd naar de rest van Nieuw zeeland .
De eerste camping die we vinden ligt net een stuk onder Hamilton , prachtig gelegen aan de Waikato Rivier de rivier die van Auckland naar lake Taupo loopt.

De camping is erg basic maar wel echt mega mooi het heeft alleen een toilet gebouw , we eten gezellig en daarna doen we nog een mooie wandeling.
De volgende dag naar het hardlopen duik ik de rivier in om me te wassen , heerlijk basic , de camping is een van de vele freecamps die ze hebben in Nz, echt heel erg leuk.

30 Januari , vandaag gaan we naar Rotorua , heerlijk stinkende modderpoelen , het is een gezellig dorpje , we lopen door het park met alle modderpoelen , het stinkt er naar rotte eieren maar het is indrukwekkend om te zien al die poelen uit de grond die zo lekker lopen te pruttelen.
Savonds vinden we weer een prachtige camping aan een Lake , het is heerlijk zwem weer dus we duiken er lekker in , ik kook wat op onze 1 pits kookfornuis ;) biertje erbij , nog een mooie wandeling om het meer en het was weer een heerlijke dag en een super avond.
Helaas als ik naar bed ga hebben we bezoek , zodra ik mn zaklamp aan doe zitten er wel 50 kleine vliegjes in onze tent zo ik maak gelijk kennis met de Sandfly , irritant klein vliegje die bijt (ondertussen een maand later ondekt dat deze alleen bijt als het licht is , niet dat dat nou zo fijn is , geef mij maar liever meneer mug)

31januari , we starten de dag bij Wai o Tapu Het Thermal Wonderland een volcanische area met modder poelen , hot en cold Pools , steaming and hissing fumeroles echt prachtig om te zien halve wegen het park is er een super mooi blauw groen meer heel indrukwekkend dat dit mogelijk is in de natuur zo uit de grond.

Dan rijden we verder richting Taupo , onderweg stoppen we bij de Huka Fall , naar een mooie wandeling van 20min komen we aan bij een enorme waterval , dit is nog steeds de rivier Waikato die doorstroomt naar het Meer van Taupo , met een enorme kracht stroomt het water hierlangs, het water is echt heel blauw en doorzichtig , prachtig om te zien.
In Taupo vinden we een mooie free-campsites vlak aan de rivier , we zetten gauw de tent op en duiken de rivier in , deze is enorm kout maar ook echt prachtig schoon en helder,er is wel een flinke stroming maar erg leuk om te zwemmen en heel mooi,we ontmoeten een hele groep reizigers en Kiwi’s die al aan de voor drink zijn begonnen. Er hangen ook wat touwen aan de bomen en we kunnen gezellig zoals tarzan en Jane rond slingeren , heel erg cool.

Ik kook gezellig wat ,we drinken Corona’s en om half 10 lopen we naar het centrum van Taupo , dit is een half uur lopen maar een prachtige wandeling omdat het al donker is zie je heel veel sterren. Om 22.oouur steken ze al vuurwerk af , beide denken we te laat te zijn maar dan om 24.00uur is er nogmaals een vuurwerkshow op het meer , gek als je beseft dat wij al oud en nieuw aan het vieren zijn en het in Nederland nog middag is .

1januari , vandaag rijden we naar Tongaririo National park , onze bedoeling is om hem zaterdag te gaan lopen de crossing maar ze geven enorm slecht weer aan. Uiteindelijk gaat Jules hem nog lopen en ik blijf lekker in de auto chillen , voor mij even een dagje rust en ja ik ben hier nog een heel jaar dus ik loop hem wel als het mooier weer is ;)
Nadat Jules terug is rij ik voor het eerst in de auto , wat gek dat links rijden , vooral schakelen met je linker hand en elke keer als ik de richting aanwijzer wil aan doen is het de ruitenwisser.

Naar 2uur vinden we een enorm mooie camping : RIVER VALLEY , de camping ligt helemaal in een dal enorm stijl naar beneden rijden maar prachtig als je aankomt en ……..douches!!! Joeppie , ook wel weer even lekker naar heel de week gewassen te hebben in de rivieren wat waardeer je dat dan weer enorm. De camping zelf is maar heel klein maar ze verhuren ook kamers, het is een erg gezellige Lodge met een keuken die we mogen gebruiken , nou we vallen met onze billen in de boter.

Zaterdag 2januari , heerlijk dagje aan de River Valley , mooie wandeling , zwemmen in de rivier , van de rotsen springen in het water , heerlijk leven hebben wij toch. Jules gaat savonds feest vieren met de mensen van de kiwi bus die die dag is aangekomen. De kiwi bus is een jongeren bus die al deze mensen her en der afdropt . Erg leuk , Erug jong *hahah

Zondag 3 januari , het regent heel de dag , we pakken onze spullen in en rijden naar wellington , zo veel regen heb ik pas een dag eerder hier mee gemaakt . Omdat er natuurlijk met zo veel regen weinig te doen is rijden we in een ruk door naar wellington +/- 6uur rijden we maken een stop bij de Outlets in Okaki en we vinden een prachtige (alweer )camping vlak bij Riverdell waar Lord of the rings is opgenomen.
We moeten de tent opzetten in de regen en we waren zo slim geweest om eerst te eten waardoor het ook nog donker is , als we dan in de tent liggen komen er ineens rukwinden op , wauw heel apart om mee te maken , de wind klinkt elke keer of hij een rondje langs de camping maakt en dan ineens weer bij onze tent aankomt , de tent hebben we enorm slecht opgezet en elke keer vouwt deze half dubbel , heerlijke onrustige nacht hebben we voor de boeg gehad.

Maandag 4 januari , smorgens als we opstaan regent het nog steeds , we pakken alles in en gaan naar de plek waar de de film is opgenomen er staat helaas niks meer van de set , dus het is wat moeilijk te zien maar het is een prachtige locatie .
Smiddags gaan we wellington in en we parkeren de auto bij de Botian Garden , het is gelukkig beter weer geworden droog en zonnetje, het is een prachtige tuin met heel veel bloemen en bomen , geloof dat het wel 3hectare is .
Naar een mooie wandeling pakken we het treintje naar beneden *die van boven naar beneden gaat omdat het centrum van wellington lager ligt, kei
grappig schattig klein treintje.
De stad zelf is leuk om te zien maar vind het niet echt heel boeiend , wat wel leuk is is dat wellington een haven heeft met hele grootte boten het is leuk om er even langs te lopen.

Om 16.00uur staan we bij de ferry klaar om te gaan , naar 2uur wachten en de auto geparkeerd te hebben op de boot staat ons de lange rit van 3uur te wachten maar het is prachtig vooral als je aankomt bij het Abel Tasman park , het word al wat schemerig en de zon gaat onder , dit is echt een prachtig uitzicht vanaf de boot.

Om 22.00uur rijden we van de boot af en komen aan in Picton waar we naar 30min een camping vinden er is niemand aanwezig maar er hangt een bord dat je gewoon je tent neer mag zetten en de volgende dag kan betalen.

Dinsdag 5 Januari , de eerste dag op het Zuidereiland , de nacht was flink kout . Via de Queen charlotte weg rijden we naar Nelson, dit is een prachtige berg weg met een uitzicht op de zee en de Marlborsounds.
We verblijven t/m vrijdag in de Abel Tasman , we slapen op verschillende campings ,1 nacht op een Basic campsite met een van de mooiste sterrenhemels die ik ooit gezien heb. We gaan naar Nelson , Motueka en Marahau waar we een prachtige Kayak trip doen waar we Zeehonden zien echt heel erg leuk.

Zaterdag 9 Januari rijden we naar Karamea , waar Laura woont . Jules kent haar via zn gitaar leraar en Laura woont al 15jaar in Nieuw zeeland.
Karamea is enorm afgelegen maar ontzettend mooi. We kletsen gezellig , gaan zwemmen in de zee en eten samen Sticky rijst die Laura heeft gemaakt met een heerlijke salade en een goeie saus.
Heel erg cool , Laura woont mega Basic ze woont in een woon Caravan , met een buiten douche die overkapt is , water heeft ze van de regenton en Jimmy haar zoon woont in de kleine caravan daarnaast die hij helemaal ingericht heeft met al zijn vliegtuigen. Als ik aan hem vraag hoe het voor hem is om zo basic te leven zegt hij dat hij heel gelukkig is en zo ziet hij er ook echt uit , hij vind het heerlijk dat ze zoveel ruimte hebben (3hectare) waar hij altijd met zijn vriendjes kan spelen , hij houd enorm van vliegtuigen en wil piloot worden. Laura zelf is een muziekkante en geeft naar jaren lang toeren nu muziekles op school.

Wij slapen in de tuin in de tent , het is een prachtige ervaring om te zien hoe basic sommige mensen kunnen leven.

Zondag 10 januari , rijden we naar de Fox Glasier waar Jules een helicopter vlucht boekt , de man bied ons aan om op zijn land te slapen langs de rivier waar al het gletsjer water langs komt , ook weer prachtig.
Het enige nadeel is dat het er stikt van de Sandflys we worden helemaal lek gestoken .

Het eten koken doen we daarom aan het water daar waait het meer en hebben we er minder last van , naar 20min horen we ineens een klein eenden geluidje , we zien een klein baby eentje heen en weer lopen en zoeken naar zn moeder .
We laten hem, maar naar 10min heeft hij ons gezien en gehoord en zit hij bij mij op schoot, vanaf nu ben ik mama eend  hij komt gezellig bij me zitten en zodra ik weg loop volgt hij me . Het is een enorm schattig eendje. Omdat met Ducky niet te wandelen valt , zet ik hem bij de tent neer en ren hard weg zodat hij me kwijt is want anders blijft hij me volgen. Zodra we terug zijn van onze wandeling langs de rivier komt hij alweer kwetterend aanwaggelen AAAh zo lief , ik ben verliefd .

Snachts gaat hij in een tas met allemaal kleding en zet ik hem buiten want ben bang als hij ontsnapt dat ik erop ga liggen en hij wilt niet weg van me .
Maandag 11 januari , Helaas het weer is te slecht en Jules zijn vlucht gaat niet door , later op de dag gaat hij quat rijden en ik maak een mooie wandeling naar de Glasier. Ducky heb ik helaas weg moeten brengen , dat word liefdes verdriet 

Dinsdag 12januari , Vandaag rijden we naar Wanaka , we hebben al veel Km afgelegd sinds we op het zuidereiland zijn , de West Coast is echt amazing , prachtige ruige Zee en heel groen heel mooi om te zien we maken geregeld een stop om te wandelen of een foto te maken.

Woensdag 13 en donderdag 14 januari zijn we in Wanaka , dit is een enorm leuk plaatsje ook weer , heel veel leuke winkels en terrasjes , het waait alleen wel heel veel deze dagen. Jules heeft wat vette tripjes geboekt , river boot tocht en hij gaat skydiven.
Het skydiven is enorm vet , het enigste wat er gebeurd is dat ze de eerste paraschut moeten inwisselen voor Nr 2 waar ik wel even van schrik als hij naar beneden komt , maar gelukkig hij overleefd het , nu was mijn planning om dit ook nog te gaan doen maar moet er nu wel even over nadenken of ik nog durf *haha .

We duiken nog even Puzzle World in , groot park met heel veel gekke dingen en een enorm doolhof een van de grootste ter wereld waar we zeker dik 1,5uur continu de weg kwijt zijn .
Savonds krijgen we onverwachts bezoek van een Koppel Lily en Dave die uit Nelson komen, ze zijn net getrouwd en op huwelijks reis , we hebben een enorm gezellige avond met heel veel Gin Tonic.
Uiteindelijk spreek ik met hun af om hun auto terug te brengen van Queenstown naar Nelson omdat ze zelf vliegend terug gaan.

Vrijdag 15 januari t/m maandag 18 januari , we zijn in Queenstown , Vrijdag hebben we heel de dag regen , maar gelukkig is er genoeg te doen in Queenstown dus we vermaken ons wel.
Het is echt mega vet hier en echt van alles te doen , van skydiven tot boottochten , klimmen , parapenten , noem maar op en ze doen het hier.
Savonds Pakken we een Pubcrawl en hebben een enorm leuke avond , we nemen ook nog even een kijkje in de Ice bar , heel erg vet zn bar helemaal van ijs ,zelfs de glazen zijn van ijs met een dikke jas aan houd ik het net 45min vol.

De dagen hier slaap ik op de camping en Jules lekker in een Hostel , hij doet allemaal leuke activiteiten en ik zoek even uit wat ik ga doen de aankomende weken en evt voor werk in de winter , loop gezellig rond door het stadje en vraag aan iedereen advies. De mensen zijn zo behulpzaam hier echt geweldig.

Maandag 18 januari is het dan alweer zo ver Jules vertrekt weer en ik blijf nog 1 nachtje in queenstown omdat ik dinsdag de auto heb die ik mag lenen , ontzettend cool, kijk er enorm naar uit .

Dinsdag 19 januari , super een stationwagen wat een ruimte eigenlijk te veel voor 1 persoon. Ik rij in een ruk door naar Mt Cook het weer is nog steeds regenachtig maar zodra ik daar aan kom bij Lake Pukaki begint het open te trekken en de zon te komen. Het meer is zo blauw ik geloof serieus niet wat ik zie .
Ik vind een hele mooie camping van DOC voor 10dollar , om de camping heen staan allemaal hoge bergen het is echt prachtig boven op de toppen ligt nog sneeuw. Snachts als ik wakker word stap ik uit de tent het is weer een plaatje het houd maar niet op , het is halve maan maar heel helder , nog een klein beetje bewolkt en zo veel sterren en dan met die bergen erbij , ik kan er wel uren naar kijken.

De volgende ochtend ben ik lekker op tijd wakker en doe de mooie wandeling van 3uur naar de gletsjer deze wandeling is nog 10x mooier dan bij Franz Joseph en ik ontmoet een heel gezellig Nederlands Koppel waar ik op de terug weg lekker mee klets , Brabanders altijd Kei gezellig.

Smiddags rij ik naar Lake Tekapo ook weer een prachtig Meer zo blauw . Vanuit daar rij ik door richting Christchurch en overnacht op een freecampsite aan lake lamere onder Christchurch , zo heerlijk die camps , het is een mega rustige campsite dus heb echt even freedom om me heen , maak een lekkere salade , chill wat , wacht tot de zon onder gaat en duik lekker mn tentje in . Welkom meneer mug en zijn Familie , gelukkig zitten ze buiten de tent maar wat een gezoem .

Donderdag 21 januari , vandaag rij ik door naar Kaikoura , wat aan de kust ligt en een heel leuk plaatste schijnt te zijn waar je veel zeehonden en evt wale watch kan doen.
Vanaf Christchurch pik ik een lifster op en samen rijden we naar Kaikoura , waar ik natuurlijk weer een hele mooie campsite vind wel 15km van Kaikoura af maar aan een rivier ik verblijf hier 2nachtjes ben erg moe van in de auto zitten de afstand van Queenstown naar Nelson is zo rond de 1200km dus ik moet bijna elke dag de auto in om een paar honderd km te maken en dan stop ik her en der om dingen te zien wat erg leuk is natuurlijk maar naar een paar dagen ben je de auto wel even beu en ook omdat ik met jules de laatste 1,5week ook al veel gereden heb. De afstanden in Nz zijn echt enorm vooral op het zuidereiland , de hoogste snelheid die je kan rijden is 100km per uur maar vaak kun je niet altijd heel de afstand deze snelheid afleggen omdat de wegen veel flinke bochten hebben of omhoog gaan.

Vind de weg wel heel cool hier want je rijd op de doorgaande weg wat bij ons eigenlijk de weg is die je pakt om de Tolwegen te vermijden dus je ziet zo veel .

Zaterdag 23 januari , doe ik nog een dagje Kaikoura , lunch gezellig met Paulina een van de israelische meiden die ik ontmoet heb en rij daarna door richting Blenheim waar ik al een prachtige camping in het oog heb pal aan het strand . Lekker muziekje aan en knallen maar , maak her en der nog wat stops het is zo prachtig hier , kijk er naar uit om niet meer door te hoeven rijden omdat ik op een bepaalde datum ergens moet zijn .

Op de camping aangekomen doe ik een mooie wandeling over het strand en op de terug weg zit 4meter van mn tent vandaan een zeehond , hoe cool. Betaal mega veel geld voor een guide kayak toer in Abeltas man (al was die het wel echt waard) en hier vlak bij mn tent zit Mister seel .
De nacht is stiekem wat onrustig de zee maakt echt veel geluid maar het is prachtig om smorgens zo wakker te worden .
Vandaag bezoek ik Blenheim , ga naar de farmers market waar ik heerlijke : vijgen eet , honing en amandel pasta koop en op de weg richting Nelson stop ik ook nog in de winery , heel leuk je hebt hier een heel stuk met allemaal wijnmakers waar je wijn kan gaan proeven. Fietsje huren en beetje wijn proeven overal dat is niet verkeerd , helaas ik heb geen tijd maar leuk idee voor op noord volgende maand. Koop een heerlijke veelste dure rode wijn mmmm…. En dat dan vanavond met mn geitenkaasje van de markt dat word feest.

De laaste campsite voordat ik naar Lili en Dave ga is 30km van Nelson af , ik kom langs Havelock , een mega klein schattig klein dorpje waar je hele lekkere Groene Mossels kan eten , helaas ik ben ook gestopt met vis eten dus ik ga ze niet proeven. De mosselschelpen zijn echt gem 4cm groot , Jules heeft ze op in Wanaka toen we uit eten gingen en hij vond ze echt mega lekker en wauw wat zijn ze groot.

De laatste Campsite in Rai Valley is ook weer aan een rivier waar ik kan zwemmen , jeeuj , laatste met rivier kon ik alleen maar badderen .
Ik ontmoet Jim en Loraine een Kiwi koppel die boven auckland aan de kust woont in Mangawhai super lieve mensen , we klesten wat en daarna doe ik een wandeling. Als ik terug kom is er ook een Australische Familie aangekomen , Nathan , Kirstie en de kids .
Ja en dan zit je binnen no time gezellig bij de campers wijn mee te drinken , wat een gezelligheid . Al ik wil gaan koken mag ik van Kirstie absoluut niet op mn eengaspitje koken en sleur ik alles mee naar hun camper en kom daar gezellig zitten , we hebben een leuke avond en ik ben ook gelijk een adres rijker voor als ik in Australie ben , heerlijke mensen.
De volgende dag rij ik met de auto 40min over een klein weggetje en kom ik aan bij een enorm mooie Baai en doe een enorm mooie wandeling bij Tennyson Inlet van 2uur. Er is helemaal niemand daar de wandeling is langs de baai maar dan 15meter hoger dus soms tussen de bomen door zie ik de Sounds wauw echt zo mooi , het blijft je elke keer weer verassen als je ergens bent , je denkt het kan niet mooier maar jawel hor. Onderweg bij het middenstuk kom ik 2franse meiden tegen we kletsen wat en naar 30min loop ik weer terug.

Als ik terug bij de camping kom , zie ik een briefje van het oudere paar dat als ik in de buurt ben in april ik van harte welkom ben ! Ik kon helaas geen afscheid nemen in de ochtend want ze sliepen nog, wat super leuk , dat gaan we zeker doen . Zo tijd voor mn wijntje en geitenkaasje.

Dinsdag 26 Januari , rijd ik de auto terug naar Nelson.

Nu 2dagen later ben ik nog lekker in Nelson aan het chillen , wat een super avontuurlijke maand met zo veel dingen die ik gezien en gedaan heb ben helemaal op , moet even bij komen 

De vrijheid van een auto hebben sprak me erg aan ben toch wel wat moe van het rond reizen en dan zo je eigen autotje waar je je zo in kan gooien en kan gaan en staan waar je wilt is denk wel heel cool zo ondertussen al 2dagen bezig met autos kijken en zoeken waar ik het beste een auto kan kopen en waar ik op moet letten, wel veel werk maar erg leuk want ondertussen weet ik al veel meer van autos dan alleen hoe ik deze moet besturen hihi.

Ben benieuwd wat het gaat worden. Voor de rest was de planning niet meer te veel te plannen nu , blijf tm zaterdag bij Dave en Lili en dan hoop ik een auto te hebben, zat ik te denken om naar Golden Bay te rijden maar nu krijg ik net een aanvraag van workaway of ik interesse heb om een week op hun boederij te komen werken , goh eigenlijk wel leuk en even wat doen. Begin wat lui te worden zo van niet werken .

Vanmorgen vlinke regen gehad , maar nu weer stralend zonnetje ….

Voor de rest wil ik in februari terug naar Noord en gaan surfen en chillen , ben op het moment al mn geld aan het opmaken , gewoon omdat het kan , haha was niet helemaal de bedoeling maar gaan wel weer werken als het winter is .

Hoop dat het daar in Nederland ook allemaal goed gaat , hoe is de winter ?

Tot volgende maand weer ;) als ik weer een keer wifi heb.

Dikke kus










  • 28 Januari 2016 - 18:11

    Yolande En Rob:

    Hoihoi!

    Jij ook de allerbeste wensen voor een mooi jaar met veel mooie avonturen!
    Wat een prachtige maand heb je achter de rug zeg!
    Geweldig om te lezen dat je het zo goed maakt!

    Hier gaat alles zijn gangetje.
    Succes met het vinden van een auto!

    Groetjes ook van Rob


  • 29 Januari 2016 - 21:37

    Liesbeth:

    OHHHHHHH wat een mooie foto,s van de natuur daar.wie weetooit ook eens naar nieuw zeeland.

    Lieve groet liesbeth

  • 29 Januari 2016 - 21:37

    Liesbeth:

    OHHHHHHH wat een mooie foto,s van de natuur daar.wie weetooit ook eens naar nieuw zeeland.

    Lieve groet liesbeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Nelson

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Maart 2016

18 Maart 2016

24 Februari 2016

Auto gekocht , Meet Hein en Roos en Surf

28 Januari 2016

road trip

19 December 2015

4-12 t/m19 december ,auckland

07 December 2015

24-11 t/m 3-12
cathelijne

Actief sinds 20 Nov. 2015
Verslag gelezen: 69
Totaal aantal bezoekers 2439

Voorgaande reizen:

20 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: