19-11-2015 1e dag (20-11-2015) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van cathelijne de jager - WaarBenJij.nu 19-11-2015 1e dag (20-11-2015) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van cathelijne de jager - WaarBenJij.nu

19-11-2015 1e dag (20-11-2015)

Blijf op de hoogte en volg cathelijne

20 November 2015 | Maleisië, Kuala Lumpur

Op avontuur
19 november 11.40 1e vlucht .
Vroeg opgestaan 6.15uur , lekker nog een laatste nederlandse douche gepakt en dan gaan we , super gezellig mama , Tobias, veerle en lieve brengen mij gezellig weg, nog even met ons pap geknuffeld voor ik weg ging ;)
Goed geslapen vannacht :) helemaal niet zenuwachtig , het voelt eigenlijk een beetje onwerkelijk dat ik weg ga , zo veel kriebels in mijn buik de laatste paar weken gehad maar nu helemaal niks meer.
Naar dat ik mijn tas heb ingecheckt gaan we nog gezellig wat drinken en dan om 10.40 vertrek ik door de douane , nog even knuffelen met iedereen en een dikke zoen , paar tranen in mijn ogen , omdat ik ze toch wel ga missen en trots ben op mezelf dat ik eindelijk mn grootte reis ga doen waar ik al jaren van droom.
Nou alles is weer gecheckt ik mag officieel gecontroleerd en veilig mee , nog even een laatste telefoontje van maarten en daar gaan we , 30A is mijn zitplaats ik ga naast John zitten een jongen van buitenlandse afkomst we kletsen wat en 5min later komt de stewardess naar me toe met de mededeling dat ik alleen kan zitten als ik wil , dat slaan we natuurlijk niet af , van 30 A naar 36 A prima , 2 stoelen voor mezelf wat heerlijk , het vliegtuig is maar voor de helft vol , wat een luxe , achter mij zit een koppel ook beide op een luxe plek met 2 stoelen , even wat leuke ervaringen uitgewisseld , elkaar jarloers gemaakt , hun vliegen naar Bali.
Boek , muziek , film , chippie en dan toch wel rond 1uur (Maleisiese tijd ) gaan slapen ( nl tijd 19.00uur ) Gelijk vanaf het moment dat ik het vliegtuig ben ingestapt mijn klok al 7uur vooruitgezet , dus ipv 11.40 was het 18.40uur , Zo mooi hoe snel je lichaam overschakeld op slaap stand als het donker word als ik in het vliegtuig zit en naar de nacht vlieg.
De vlucht vliegt voorbij , het viel me echt alles mee , had eigenlijk zelfs te weinig tijd , had nog wel wat verder willen lezen in mn boek maar ben toch blij dat ik de reis in 2x doe want nu weer 10uur in dat vliegtuig had ik toch wel wat lang gevonden maar echt een prima vlucht . Kijk enorm uit om naar nieuw zeeland te gaan , maleisie word ook mega leuk maar het aftellen is al begonnen naar mijn bestemming waar ik graag toch al wel had willen zijn, maar rustig erna toe leven.
7 o’ clock , we landen , wat een uitzicht , het is nog ochtend dus de zon komt net op , de wolken zijn echt prachtig en ik voel me alweer een gelukkig mens met al dit moois.
Als laatste kom ik uit het vliegtuig , al dat getreuzel met mn tas,dan eerst mn passpoort check , mega raar , sta je dan op het vliegveld in een rij met alleen maar mannen , oh gelukkig er komen nog 2 vrouwen bij , iedereen kijkt me aan maar een lange blonde en vrouw , haha beetje ongemakkelijk sta ik in de rij te wachten om mn paspoort te laten controleren , zo 5min later ben ik weg. Op naar mn backpack , het lijkt wel of hier bijna alleen maar mannen zijn , ja hor daar is hij mn Huis/kast/opberghok , alles even opnieuw inpakken pff toch iets te veel boeken meegenomen , nou de eerste oude spullen belande al in de prullenbak , toch wel fijn al die oude kleding etc. als het te veel word drop ik gewoon wat, ja hor ik wilde nog wel aan de 10kilo houden , nou mooi niet zijn er 16 geworden , tjah wetsuit, extra rugzak , yoga matje , kleding , wandelschoenen ,hardloop schoenen , het is eigenlijk niet veel maar als je het zo op je rug moet dragen ga je het al gauw anders bekijken en vooral voelen , volgende keer toch nog minder mee .
Nou nu gaat de zoek toch beginnen , naar het halen van een prepaid mijn host een sms gestuurd en met het idee om toch eerst in een hostel te gaan slapen loop ik het vliegveld af en pak de trein , dan stuurt hij al een sms Valerie zijn Airbnb gast is aanwezig in zijn huis en ik kan meteen al terecht , um ja dan doen we dat maar gelijk , wat mega tof eigenlijk dat iemand zo open kan zijn en zn huis aan vreemde (toch wel bekende doordat je een bepaalde manier van leven deelt ) uitleent , zelf is hij (Ken) nog aan het werk.
Nou met het adres maar naar een taxi ben te lui om nog met bussen en van alles heen en weer te gaan , taxi ritje 38 Maleisies Ringitt , omgerekend iets minder als 10euro voor een ritje van 40min , oke nu nog het adres vinden , bijna aangekomen kunnen we het niet vinden en rij ik 3 rondjes met de taxi chauffeur , de vriendelijke man blijft maar met me meezoeken , een heel uitgebreid adres en uitleg van Ken en Valerie maar de man snapt er niks van en ik nog veel minder . Dan naar 15min zoeken denken we het gevonden te hebben , ik zeg tegen de vriendelijke chauffeur dat hij me er maar uit moet gooien en dat ik lopend wel verder zoek kan hij ook weer verder. Nou daar sta ik dan , allemaal mannen buiten bij de huizen ik voel me voor de 3e keer vandaag alweer erg opvallen , fijn zn bekijks  haha , ja dat is als je als europeaan in azie bent , de mensen zijn wel mega vriendelijk. Naar weer 3 smsjes met valerie vind ik uiteindelijk met wat hulp van een vriendelijke jongen waar ik moet zijn en ontmoet ik haar en haar vriend die hier al enige tijd leven naar 4jaar in Thailand hebben gewoond.
Dan is het 7.18uur nl tijd en 14.30 Maleisie tijd alweer en voel ik me erg op mn gemak bij mensen die ik eigenlijk niet ken. Dan komt het met bakken uit de lucht , welkom het is regenseizoen in maleisie , ach gewend van holland , de temperatuur is lekker aziatisch klam en denk rond de 28 graden.
Ga met Valerie even een taxi ritje naar de supermarkt , is niet helemaal mijn ding al die drukte hier en al die ritjes taxi  loop liever , lekker samen gegeten in een restaurant , ohjeej lastige klant , geen vlees en ook geen vis! Ze kijken hun ogen uit , naar 3x uitleggen aan de vriendelijke ober dat ik absoluut geen vlees wil snapt hij het , wel erg fijn ze spreken allemaal engels mega fijn , kunnen ze in frankrijk nog wat van leren.
Nadat we weer terug zijn van de supermarkt ontmoet ik Ken echt een mega vriendelijke man , ik mag couche surfen en voor een beetje schoonmaak werkzaamheden (beetje dweilen beetje de badkamer morgen ) mag ik lekker blijven slapen en eten , wat heb ik het toch slecht , zo super leuk om lokale mensen te ontmoeten en zo vriendelijk , oke word wel op de bank slapen maar ach voort slaap ik overal .
Morgen avond krijgt hij allemaal vrienden over de vloer en iedereen maakt wat te eten wat heerlijk , ben benieuwd.
Nu mezelf nog even wakker houden tot minimaal 22.00uur en dan kan ik gaan slapen , als dat lukt en dat denk ik wel :P aangezien me ogen nu al af en toe dicht vallen , heb ik denk morgen weinig last nog van mn jetlag , ideaal overdag in nl vertrekken en de ochtend aankomen en gewoon je koppie inschakelen ( haha 19.00uur de bid mic gaat af , ja het is toch een islamistisch land) op dat het 7uur later is en het gaat prima.

Vind je het nou echt geen bal aan om mijn verhaal te lezen let me know dan gooi ik je uit de mailing lijst ,
Hele dikke kus voor jullie allemaal

Tot snel.

  • 20 November 2015 - 12:52

    Kim:

    Wouw super fijn om zo toch bij jouw te zijn. Geniet!! En kom maar snel met het volgende verhaal. Xxx

  • 20 November 2015 - 14:59

    Yolande:

    Hoi Cath
    Wat leuk om te lezen.
    Fijn dat je een goede reis gehad hebt.
    Ik ga je volgen hoor, superleuk!
    Kuskus

  • 20 November 2015 - 19:46

    Roos:

    Super leuk om je zo te kunnen volgen, ben al benieuwd naar je volgende verhaal! Geniet ervan! X

  • 23 November 2015 - 15:58

    Kleine Kim:

    Ff hier ook reageren, mss klopt mn adres zo beter in je lijst, vreemd :). Mss is je lijst racistisch op Belgen? :-p.
    Doe zo verder en heeeeeel veeeeel plezier!!!! XX <3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Maart 2016

18 Maart 2016

24 Februari 2016

Auto gekocht , Meet Hein en Roos en Surf

28 Januari 2016

road trip

19 December 2015

4-12 t/m19 december ,auckland

07 December 2015

24-11 t/m 3-12
cathelijne

Actief sinds 20 Nov. 2015
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 2456

Voorgaande reizen:

20 November 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: